عضویت در کانون

کاربران اپ کانون، می توانند با عضویت در کانون سهامداران از مزایای عضویت از جمله ، استفاده از خدمات و مشاوره های مختلف بهره مند شوند.

شرایط عضویت : همه افراد علاقه مند به گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه می توانند با پذیرفتن این اساسنامه، منشور اخلاقی مصوب مجمع عمومی و پر کردن فرم عضویت، به عضویت “کانون” درآیند

انواع عضویت – اعضای “کانون” مشتمل بر پنج دسته می باشند:

۱.    اعضای وابسته: اولین مرحله از عضویت در کانون می باشد و عبارتند از افرادی که در جلسات و برنامه ها بصورت نا منظم حضور می یابند و الزامی در پرداخت حق عضویت ندارند. این اعضا پس از یک دوره حداقل سه ماهه می توانند درخواست خود مبتنی بر تبدیل وضعیت به عضویت پیوسته را به هیات مدیره ارایه دهند.

۲.    اعضای پیوسته: عبارتند از اعضای وابسته ای که درخواست آنها توسط هیئت مدیره پذیرفته شده است. این افراد حق عضویت پرداخت نموده و در چگونگی اجرای مصوبات هیئت مدیره همکاری می نمایند. این اعضا می توانند ایده ها و برنامه های مد نظر خود را جهت بررسی و اجرا به هیئت مدیره ارائه دهند. همچنین این اعضا در استفاده از تسهیلات و برنامه های کانون (آموزشی، خدماتی، تفریحی و …) دارای اولویت می باشند.

۳.    اعضای دائم: اعضای هیئت موسس، عضو دائم کانون می باشند. همچنین هر عضو پیوسته ای پس از گذشت یکسال از عضویت خود بصورت پیوسته می تواند درخواست خود مبنی بر داشتن عضویت دائم را به هیات مدیره ارائه دهد، متقاضیان در صورت کسب حداقل دو سوم آرای اعضای هیئت مدیره به این عضویت نائل می گردند. این اعضا علاوه بر ویژگی ها و مزیت های عضو وابسته، دارای حق رای برای تعیین هیات مدیره می باشند.

۴.    اعضای افتخاری: عبارت است از، کلیه شخصیت های بین المللی، ملی و استانی که در زمینه های فرهنگی، مذهبی، ادبی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و … منشا خدمات ارزنده ای به جامعه انسانی بوده اند. در صورت تمایل شخص مورد نظر و تصویب هیات مدیره به عضویت افتخاری کانون نایل می گردند. این نوع عضویت دارای رای موثر در تصمیمات کانون نمی باشد.

۵.    اعضای حقوقی: کلیه موسسات، شرکت ها، ارگانها و نهاد های دولتی و غیر دولتی که متمایل به یاری رسانی مادی و معنوی به “کانون” می باشند، می توانند عضویت حقوقی در کانون را رعایت نمایند. این نوع عضویت دارای رای موثر در تصمیمات “کانون”  نمی باشد.

تبصره ۱- اعضای هیئت مدیره فقط از میان اعضای دائم انتخاب می شوند