اخبار

دانستنی های کی بی سی

تاریخ آخرین بروزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

دانستنی های کی بی سی

دانستنی های هر نماد مشتمل بر تحلیل ها، گزارش مجامع ، گزارش سود و زیان و آمارهای ماهیانه تولید فروش و درآمد در سرفصل های اطلاعات عمومی، اطلاعات مالی، گزارش مجامع و آخرین افشاهای کدال آنهاست. در ادامه اطلاعات شرکت کی بی سی ( k b c ) را خواهید خواند.

اطلاعات عمومی

تاریخچه   

شرکت در اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۳ تحت نام شرکت سهامی بازرگانی منشور با سرمایه ۶ میلیون ریال و به مدت نامحدود ثبت شد. در ۲۶ دیماه ۱۳۳۶ نام شرکت به شرکت تضامنی احمد خسروشاهی و برادران تغییر یافت و سرمایه آن به ۳۰ میلیون ریال افزایش یافت.در ابان ۱۳۵۰ نوع شرکت از تضامنی به سهامی خاص تبدیل و نام شرکت به کی بی سی تغییر و اساسنامه جدیدی جایگزین شد.

در سال ۱۳۵۵ سرمایه شرکت به ۱۲۰ میلیون ریال ( ۱۲۰۰ سهم بی نام هزار ریالی) افزایش یافت که متعاقبا طبق صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۹ تیر ۱۳۶۹ کلیه سهام شرکت به سهام با نام تبدیل گردید.

پس از تحقق انقلاب ۵۷، امور شرکت از اواخر سال ۱۳۵۹ توسط سازمان صنایع ملی ایران صورت پذیرفت.

در سال ۱۳۶۹ طبق نامه هیات ۵ نفره شرکت کی بی سی از شمول بند ب ماده ۱ قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران خارج و اداره ان به بنیاد ۱۵ خرداد محول شد.

در سال ۱۳۷۹ سهام شرکت توسط سرمایه گذاری البرز سهامی عام معادل ۹۸.۳۳ درصد از کل سهام به شرکت گروه دارویی سبحان سهامی عام فروخته شد.

شخصیت حقوقی شرکت طی آگهی مورخ ۱۳۹۲ از سهامی خاص به عام تبدیل شد.در سال ۱۳۹۲ به دنیال تقاضای شرکت، این شرکت در فرابورس ایران پذیرفته شد.

۱۰% از سهام شرکت توسط گروه دارویی سبحان سهامدار عمده شرکت در تاریخ ۱۳۹۲ از طریق تالار بورس به عموم عرضه گردید.

در سال ۱۳۹۷ سرمایه شرکت از ۲۴۰ میلیارد ریال به ۲۹۰ میلیارد ریال (۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم بانام ۱۰۰۰ ریالی افزایش یافت و سال مالی شرکت نیز در سال ۱۳۹۸ به اول دی ماه موکول شد.

حوزه فعالیت شرکت

انجام معاملات بازرگانی اعم از واردات، صادرات، خرید، فروش و توزیع کلیه کالاها و محصولات مجاز از جمله انواع دارو بصورت داروی آماده مصرف، نیمه اماده، مواد اولیه و بالک دارو، انواع داروهای دامی و مکمل ها و غذای دامی، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی، ارتوپدی و بیمارستانی و اجزا و قطعات آنها، مکمل های غذایی و دارویی و افزودنیهای خوراکی و دارویی، فرآورده های غذایی و خوراکی ها بصورت محصول آماده ، نیمه اماده و یا مواد اولیه، نوشابه ها و آشامیدنی های بصورت آماده مصرف، فله، بسته بندی شده و یا مواد اولیه، فرآورده های طبیعی، سنتی و بیولوژیک بصورت آماده مصرف، نیمه آماده و یا مواد اولیه، شیر خشک و غذای کودک به صورت آماده، بالکو یا مواد اولیه آن، محصولات آرایشی و بهداشتی پاک کننده ها بصورت اماده مصرف، بالک و یا مواد اولیه، همچنین کلیه فعالیت های مجاز در زمینه ساخت دارو، بسته بندی اقلام بالک دارویی و کلیه اقلام مرتبط با موضوع فعالیت مواد اولیه همچنین کلیه فعالیت های مجاز در زمینه ساخت دارو، بسته بندی اقلام بالک دارویی و کلیه اقلام مرتبط با مووضع فعالیت تاسیس کارخانه و نظیر آن و هر قسم معاملات مجاز، تاسیس شرکت سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت های دیگر و خرید سهام انها و هر نوع سهام و اوراق بهادار دیگر، سرمایه گذاری و مشارکت در فعالیت های تولیدی و بازرگانی و خدماتی و مالی و مدیریتی و اخذ و اعطای نمایندگی مشارکت در عقود اسلامی و هر گونه امور بازرگانی مجاز مربوط به موشع شرکت در صورت لزوم پس از اخذ مجوزهای لازم.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ ۶ میلیون ریال (شامل ۶۰۰۰ سهم به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال بوده که طی چندین مرحله به شرح زیر تغییر کرده است.

تغییرات سرمایه

*لازم بذکر است افزایش سرمایه جدید شرکت از مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال به ۴۹۰ میلیارد ریال به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال در حوال پذیره نویسی می باشد.

ترکیب سهامداران

اعضای هیات مدیره

منابع انسانی

افشای زمین و مسکن

محصولات شرکت

 

دانلود اپلیکیشن کانون سهامداران

امجدی

شرکت فارس تجارت امجد

آدرس: تهران، خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان چهارم، پلاک 68، واحد 3
کد پستی: 1597856113 تلفن: 02188912269

نماد اعتماد الکترونیکی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

ساماندهی محتوای فضای مجازی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.