اخبار

دانستنی های مداران

تاریخ آخرین بروزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

دانستنی های مداران

دانستنی های هر نماد مشتمل بر تحلیل ها، گزارش مجامع ، گزارش سود و زیان و آمارهای ماهیانه تولید فروش و درآمد آنهاست. در ادامه اطلاعات شرکت داده پردازی ایران را خواهید خواند.

تاریخچه

فعالیتهای شعبهی آی بی ام IBMدر ایـران کـه از سـال ۱۳۶۳به عـنوان شرکت داده پردازی ایران شـناخته شـد، در سال ۱۳۳۶و همزمان با اجرای سرشماری عمومی کشـور و به کارگیری دستگاه های کارتخوان آغاز گردید. با توجه بـه زمینــه هــای رو بــه گســترش کــاربرد کــامپیوتر در انجــام محاســبات ریاضــی و ذخیــره ســازی اطلاعــات، بــه مــرور فعالیتهای این شرکت در بسیاری از سازمانها، وزارتخانه هـا و دانشگاه ها توسعه یافت به گونه ای که در سـالهای ۱۳۴۶و ۱۳۴۱با در اختیـار داشـتن نزدیـک بـه چهارصــد نیــروی متخصـص، بــه طـور تقریبــاً انحصـــاری کلیه فعالیـتهـای پردازش و محاسبات الکترونیک در مراکز مهم تصمیم گیـری، برنامه ریزی و دانشگاهی کشور را برعهده داشته است.

با پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط خاص کشور، شعبه ی آیبیام با واگذاری کلیه امکانات و تجهیزات و حفظ نام تجاری با عنوان شرکت آیبیام سابق، وابسته به سازمان برنامه و بودجه، به فعالیتهای خود ادامه داد. در سال ،۱۳۶۳سازمان برنامه و بودجه کشور (در حال حاضر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) به عنوان نماینده قانونی دولت در موضوع مرتبط با فعالیت شرکت آی بی ام سابق، به دلیل وابستگی و نیاز به فعالیتهای این شرکت، شرکتی با عنوان داده پردازی ایران را با شماره ۴۲۶۶۱به ثبت رساند و کلیه حقوق مادی و معنوی شرکت آی بی ام سابق به این شرکت منتقل گردید.
شرکت داده پردازی ایران در طول سالهای دهه ی ۶۰و ۷۰ بویژه در دوران جنگ تحمیلی عراق، علیرغم مشکلات ناشی از تحریم اقتصادی، پشتیبانی و ارایه خدمات در زمینه تجهیزات کامپیوتری برای مراکز حساس و استراتژیک کشور را عهـده دار بود و در تمام این دوران نیز عملکرد بسیار موفقی از نظر کسب درآمد و سود داشت. باتوجه به سیاست دولت در واگذاری شرکت های دولتی، در سال ۱۳۱۲بخشی از سهام شرکت داده پردازی ایران، در مقابل تعهدات دولت به صندوق بازنشستگی کشوری، به این صندوق واگذار گردید.

 

دانلود اپلیکیشن کانون سهامداران

امجدی

شرکت فارس تجارت امجد

آدرس: تهران، خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان چهارم، پلاک 68، واحد 3
کد پستی: 1597856113 تلفن: 02188912269

نماد اعتماد الکترونیکی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

ساماندهی محتوای فضای مجازی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.