تاریخ آخرین بروزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۱
دانستنی های رتاب
دانستنی های هر نماد مشتمل بر تحلیل ها، گزارش مجامع ، گزارش سود و زیان و آمارهای ماهیانه تولید فروش و درآمد آنهاست. در ادامه اطلاعات شرکت تجارت الکترونیک پارسیان را خواهید خواند.
تاریخچه
شــرکت تجــارت الکترونیــک پارســیان(تاپ) بــا نــام تجــارت الکترونیــک ایرانیــان در تاریــخ ۱۳۷۹/۲/۱۸در قالــب شــرکت ســهامی خــاص تأســیس و طــی مجــوز شــماره ۱۶۴۲۱۴مــورخ ۱۳۷۹/۴/۸در اداره ثبــت شــرکتها و مالکیــت صنعتــی تهــران ثبــت و فعالیــت خــود را در زمینــه پیــاده ســازی و راهبــری شــبکه های پرداخــت الکترونیکــی در کشــور آغــاز نمــوده اســت. شــرکت تــاپ بــا بهره منــدی از توانمندیهــا و قابلیتهــای خــود در عرصــه فناوریهــای نویــن پرداخــت و عرضـه محصـولات و خدمـات مـورد نیـاز در ایـن حـوزه، موفـق گردیـده تـا در طـول فعالیـت خـود از بیشـترین اثـر بخشـی در رشـد پرداخت هـای الکترونیکـی و بسـط آن بـه اقصـی نقـاط کشـور رخــوردار گــردد.
private]
تغییرات سرمایه شرکت
سـرمایه شـرکت تـاپ در بـدو تأسـیس مبلـغ یـک میلیـون ریـال (شـامل تعـداد ۱،۰۰۰سـهم بـه ارزش اسـمی هـر سـهم ۱،۰۰۰ریـال) بـوده کـه طـی چنـد مرحلـه بـه شـرح نمایـه ذیـل مشـمول افزایـش سـرمایه گردیـده اسـت. بـر اسـاس آخریـن تغییـرات صـورت گرفتـه در تاریـخ ،۹۷/۸/۱۹ سـرمایه شـرکت بـه مبلـغ ۳.۶۴۳.۴۰۸میلیـون ریـال رسـیده اسـتـ.
همچنیـن شــرکت در تاریخ ۲۹/۰۶/۱۳۹۹ اقـدام به افـزایـش ســرمـایــه از مبـلغ ۳.۶۴۳.۴۰۸ میلیون ریـال به مبلغ ۶.۰۰۰.۰۰۰ میلیـون ریـال معـادل ۶۵ %از محـل سـود انباشـته، مطالبـات حـال شـده و آورده نقـدی سـهامداران نموده اسـت که تـا تاریـخ برگـزاری مجمـع عمومـی سـاالنه بـه ثبت خواهـد رسـید. همچنیـن سـهامداران شـرکت در پایـان دوره مالـی منتهی بـه ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ و تاریـخ تأییـد گـزارش می باشد:
سهامداران شرکت
هیات مدیره
منابع انسانی
شرکت از منظر بورس
اطلاعات زمین و ساختمان
شـرکت تـاپ در شـهریور مـاه ۱۳۸۹در فرابـورس تهـران و در مـرداد مـاه ۱۳۹۰در بـورس اوراق بهـادار تهـران در گـروه رایانـه و فعالیتهـای وابسـته بـه آن، بـا نمـاد «رتـاپ» درج و سـهام آن بـرای اولیـن بـار در تاریـخ ۱۳۸۹/۰۶/۰۹مـورد معاملـه قـرار گرفته اسـت
مدیران اجرایی
خدمات و محصولات
گزارش های مالی ماهیانه شرکت
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ ) برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ با حضور ۸۲.۶۷ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد. نماینده بورس آقای محمودی بودند.
اعضای هیات رئیسه
دکتر حمید توفیقی به عنوان رئیس مجمع
محمد ابوالقاسمی ناظر اول
بابک محبوبی ناظر دوم
علی باقری دبیر مجمع
جناب آقای دکتر جعفری مدیرعامل نسبت به قرائت و توضیح گزارش سالانه مدیریت منتهی به ۳۰.۱۲.۱۳۹۹ اقدام نمودند.
بخش چالش ها و فرصت ها ، فرصت های ناشی از چالش ها عملکرد و جایگاه شرکت و عملکرد مال شرکت توسط ایشان توضیح داده شد.
چالش ها
تحریم و عدم امکان تهیه ی اقلام بزرگترین چالش شرکت بوده است.
عدم اصلاح کارمزد و بالارفتن هزینه ها ی مختلف
قانون مولیان مالیاتی
کرونا و کاهش تراکنش و کسب و کارها
کلاهبرداری و پیچیده شدن فرایندهای کلاهبرداری
فرصت ها
پرداخت های غیر حضوری (حذف پول) که فرصت خوبیست
خریدهای اینترنتی افزایش پیدا کرد.
شکل گیری پرداخت های مبتنی بر موبایل
شرکت های ارائه دهنده خدمات مالیاتی
باز شدن ارتباط بیزینسی با خارج از کشور و وصل شدن به زیرساخت های پرداخت بین المللی
عملکرد شرکت
شـرکت تـاپ در سـال ۹۹مجموعـا تعـداد ۵.۸۳۸.۲۰۶.۲۵۳تراکنـش بـه مبلـغ ۶.۶۷۱.۸۰۵میلیـارد ریال از کلیـه درگاه های پذیـرش خـود جـذب نمـوده کـه بـه ترتیـب از رشـد ۴۵درصـدی و۸۲ درصـدی نسـبت به عملکـرد سـال ۹۸برخـوردار بوده است و سـهم شـرکت تـاپ از مجمـوع تراکنشـهای شـبکه پرداخـت کشـور در پایـان سـال ۹۹در حـوزه تعداد تراکنـش بـه % ۱۸.۶۲
و در حـوزه مبلـغ تراکنـش بـه %۱۳.۰۷بالـغ گردیـده اسـت
مبلغ تراکنش های جذب شده توسط پایانه های مجازی شرکت تاپ در سال ۹۹از رشد ۱۱۴درصدی نسبت به عملکرد سال۹۸ برخوردار بوده است. طی این مدت کل تراکنشهای پایانه های مجازی کشور رشد ۱۴۴درصدی را نسبت به عملکرد سال قبل نشان می دهد
.
بازنگری و تحول در نظام مدیریتی از سال ۹۸ آغاز و در سال ۹۹ نیز ادامه داشته است. و مدل عملیاتی استراتژی پلن برای ۴ سال تهیه و برنامه ریزی و پروزه بندی شده است. تغیر فرآیندها از سال ۱۳۹۷ الی ۱۳۹۹ انجام شده است.
ارتقاء ساختار حاکمیتی شرکت در سطح کشور و شعبات
کنترل مدیریت عملکرد نمایندگان
ساختار منابع انسانی و سازمانی
نظام انگیزشی برای کارکنان و کنترل همه فرایند و لحاظ در کارنامه
عملکرد در حوزه درگاه های مختلف
حوزه کارتخوان، مجازی و و کارت
کارتخوان
تراکنش رشد ۴۴ درصدی
۱۴.۹۸ درصد کارتخوان های سراسر کشور در اختیار شرکت است.
جمع آوری کارتخوان های غیرفعال و راه اندازی در قسمت های فعال
افزایش بهره وری ۹ درصدی
۱.۲۳ درصد افزایش سهم داشته است و بیشتر از رقباست.
نمودار بانکهای همکار در حوزه کارتخوان ها
توسعه همکاری با بانک ها
سال گذشته دو بانک سواپ داشتند بانک سرمایه و رسالت و ۵ بانک جدید هم اضافه شدند به قراردادهای بانکی شرکت اضافه شدند.
افزایش تعداد تراکنش ها و کاهش هزینه ها
اگر با مدل سال ۹۷ کار خرید و استفاده از رول را پیش میبر کل سود بابت تهیه و هزینه های عملیاتی هزینه می ش. و تغییرات توسعه ای ایجاد شده باعث کاهش این مهم شد.
بازاریابی پروژه های صنفی
تقویت واحد نگهداشت
افزایش همکاری شرکت های فروشگاهی
ایجاد زیرساخت شارژ
اضافه شدن بسته اینترنتی روی کارتخوان ها به عنوان تنها شرکت ارائه دهنده این خدمات.
در سال ۹۹ در بین تمام شرکت های گروه در جایگاه سوم قرار دارد.
فعالیت در حوزه اینترنت و مجازی
جایگاه در حوزه موبایل
برای این بخش ده درصد افزایش برای شرکت وجود داشته است و در فروردین رتبه دوم را کسب کرده است ( بخش USSD می باشد.)
پروزه های حوزه اینترنت
پروژه های حوزه پرداخت اینترنتی
توسعه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک از طریق کدپرداز QR
مهم ترین مراکز بازاریابی
در بخش تاکسیرانی شرکت بیشترین حضور را دارد
در بخش قبوض در خراسان رضوی در مرحله آزمایشی استو برای امسال گسترش داده خواهد شد.
در فروشگاه رفاه بخش کی آر در حال اجرایی شدن است.
راه اندازی کیف پول
برای مشتریان بزرگ زیرساخت درست کرده است مثل رفاه کیف و انتقال از کارت به کیف پول در دستور کار و همکاری است.
عملکرد کارت های پیش پرداخت
تعداد کارتهای پیش پرداخت فعال
مشتریان بزرگی مثل ذوب اهن صدا سیما و … است.
جایگاه شرکت در بین مراکز شاپرک
تاپ با کمترین خطا رتبه اول را در بین سایر شرکت های رقیب دارد.
در بخش مالی
درامد عملیاتی سال ۹۸: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد
۹۹: ۲۳ هزار میلیارد
سود ناخالص از ۲۳۷ میلیارد تومان به ۳۷۹ میلیارد تومان و افزایش ۶۰ درصدی
سودعملیاتی ۶۲ درصد افزایش
سود خالص افزایش ۹۲ درصدی داس=شته است.
سود سهام از ۵۲۱ ریال به ۱۰۰۸ ریال افزایش یافته است.
برنامه پیشنهادی برای پرداخت و تقسیم سود
گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی
در خصوص سپرده بیمه و حسن انجام کار نزد مشتریان توضیح داده شد که مبلغ ۴۷۸ میلیارد بابت سپرده بیمه و حسن انجام کار با بانکهای طرف قرارداد است و از سا ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ همچنان هست و تامین اجتماعی هنوز موضوع را حل نکرده است.
برای ۳ تا ۴ بانک کار مفاصاحساب را نهایی کرده ایم و ۳ تا ۴ بانک مانده است که باید پیگیری شود تا انجام پذیرد.
سازمان تامین اجتماعی مبلغ بیشتری برای شرکت های پرداخت اعمال کرده است که در حال شکایت هستیم که بتوانیم حل کنیم. و مبلغ اضافه را پرداخت نکرده ایم و چون فعلیت آی تی است و در زمان مفاصاحساب صفر باید دریافت شود.
تکلیف شد برای پیگیری و اخذ مفاصاحساب قبلی با صرفه و صلاح شرکت و حسابرس هم بررسی کنند و برای سال جاری در گزارشهای بعدی از حالت بند خارج شود .( قرارداد های تمام یافته است باید دنیال شود و تا حصول نتیجه به سهامداران اقدام کنند.
در خصوص آگهی در روزنامه رسمی و پرداخت سود سهام و… ظرف مهلت مقرر رعایت نشده است.
آگهی در زمان مقرر ثبت شده است اما به حسابرس اثبات نشده است.
بند حسابرس شامل افشای حقوق هیات مدیره و مدیر عامل و سوابق مدیران اجرایی و صورت های مالی حسابرسی شده و جدول پرداخت سود و … افشای اعضای هیات مدیره رعایت نشده است. که با توجه به سیاست های بانک و صرفه و صلاح شرکت تکلیف شد تمام موارد اجرا و پایبندی اتفاق بیفتد.
سوالات سهامداران
درمورد نحوه دریافت سود سوال شد که هدایت شدند به پرتال سهامداری و اخذ اطلاعات سهام
درمورد دریافت هم حقیقی ها طی دو تا سه ماه پرداخت خواهد شد و از طریق اپلیکیشن تاپ زودتر از همان موعد در یکم تیرماه میتوانند درخواست داده و سود خود را دریافت کنند.
مصوبات مجمع
صورت های مالی تصویب شد
تنفیذ موضوع ماده ۱۲۹ قانون تجارت به هیات مدیره
تقسیم سود به ازای هر سهم ۴۰۰ ریال در مجموع ۲۴۰ میلیارد تومان و معادل ۶۴.۳ درصد سد تلفیقی در نظر گرفته شده است.
پاداش هیات مدیره با افزایش ۷ درصدی برای اشخاص حقوقی ۴۲۰ میلیون تومان به صورت ناخالص
شرکت رهیافت و همکاران به عنوان بازرس و حسابرس اصلی و موسسه حسابرسی وانیتنیک به عنوان علی البدل مشخص شد. با حق الزحمه ۱۹۰ میلیون تومتان به صورت ناخالص مصوب شد.
اعضای هیات مدیره همان شرکت های قبلی خواهد بود.
بانک پارسیان
بانک تجارت
گروه داده پردازی پارسیان
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش ( تاپکیش)
تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین
حق حضور اعضای غیر موظف ۲ میلیون تومان ناخالص به شرط دو جلسه در ماه و
حق حضور نمایندگان هیات مدیره در کمیته های تخصصی ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان به شرط دو جلسه در ماه
روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیرالانتشار و روزنامه دنیای اقتصاد هم خواهد بود.
جدول زمانبندی پرداخت سود
مجمع عمومی فوق العاده شرکت تجارت الکترونیک پارسیان برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابداری و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای خداکرمی برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:
جایگاه شرکت در صنعت:
سهم از بازار شرکت های پرداخت (کل درگاه های پرداخت):
مقایسه تغییرات سهم از بازار شرکت های پرداخت (کارتخوان های فروشگاهی):
مقایسه تغییرات سهم از بازار شرکت های پرداخت (پایانه های اینترنتی):
مقایسه تغییرات سهم از بازار شرکت های پرداخت (پایانه های موبایلی):
روند تغییرات سود خالص شرکت:
هدف از انجام افزایش سرمایه:
- توسعه، نوسازی و اصلاح اکوسیستم شبکه پرداخت؛
- توسعه حوزه اپلیکشن موبایلی و کیف پول الکترونیکی؛
- گسترش فعالیت ها درحوزه فینتک؛
- توسعه حوزه صدورکارت هدیه.
سرمایه گذاری مورد نیاز و منابع تأمین آن:
مبلغ کل سرمایه گذاری مورد نیاز جهت اجرای برنامه های یاد شده فوق ۲.۳۵۶.۵۹۲ میلیون ریال و منابع تأمین آن به شرح زیر می باشد:
در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳.۶۴۳ میلیارد ریال به مبلغ ۶.۰۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و آورده نقدی مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با حضور ۴/۸۵% سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابداری و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای پور رنجبر برگزار گردید، آقای جعفری قزل حصار مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۷ به صورت زیر ارائه دادند:
چالشهای شرکت در سال ۱۳۹۷:
در سال ۱۳۹۷ شرکت با چالشهای متفاوتی از جمله افزایش نرخ ارز روبرو بوده است. طی سالهای اخیر درآمد شرکت ثابت بوده در صورتی که هزینههای شرکت افزایش داشته است، به طور مثال قیمت رُل کاغذ از ۴۰۰ تومان به ۳۰۰ تومان و قیمت دستگاه پوز به ۱.۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
از مهمترین اتفاقات سال ۱۳۹۷ محدود کردن سقف تراکنش به ۵۰ میلیون تومان و سقف ۱ میلیون تومان به هر کد ملی بوده است، نتیجه این تغییرات باعث انتقال این تراکنشها (بالای ۵۰ مییون تومان) به درگاههای دیگر از جمله پایا منتقل شود.
از دیگر اتفاقات حذف در گاه USSD بود که با هزینه کم درآمد مناسبی را برای شرکت به همراه داشت.
با توجه به افزایش شدید کارتخوان در سطح کشور روند رشد تعداد کارتخوانهای شرکت به یک رشد ثابت رسیده است.
در حوزه تراکنش روند شرکت روند مشخصی بوده و نسبت به سالهای گذشته به شیب کمتری در حال افزایش است، از طرف دیگر با افزایش تورم مبلغ تراکنش رشد بسیار خوبی داشته و با شیب تندتری نسبت به سالهای قبل در حال افزایش است.
در سال ۱۳۹۷ تعدا ۵۴۰ هزار کارتخوان به تعداد ستگاههای کل کشور اضافه شد. شرکت تجارات الکترونیک با توجه به این کارتخوانهای خریداری شده را در پایان سال دریافت کرد نتوانست سهم قابل قبولی در این حوزه به دست آورد (کارتخوانهای خریداری شده در سال جاری به بازار تزریق خواهد شد).
اهم اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۷:
- اجرای پروژه بهینهسازی مصرف رُل و پیاده سازی رسید الکترونیک کارتخوان بر روی ابزار موبایلی برای اولین بار در ایران با هدف کاهش هزینه ها و فرهنگ سازی مصرف بهینه کاغذ (کاهش ۲۰ میلیارد تومان هزینه در این زمینه)؛
- استقرار سامانه هایبرید Valina در مراکز سوخت؛
- راهاندازی باشگاههای مشتریان شرکت تاپ؛
- استاندارد سازی نسخ تمامی پایانههای فروشگاهی شرکت بر اساس الزامات شاپرک؛
- تجهیز فروشگاه های VIP به صندو قهای فروشگاهی، ترازوی دیجیتال، اینترنت پر سرعت، ماشین حساب متصل به کارتخوان و …؛
- ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان به پذیرندگان VIP شرکت؛
- برگزاری جشنوارههای استانی و کشوری؛
- تدوین و پیاده سازی استاندارد و نظام راهبری نمایندگیها؛
- پروژه پوشش بیمه درمان تکمیلی پرسنل نمایندگی؛
- بهبود ارائه خدمات و پشتیبانی اضطراری به مشتریان در سطح نمایندگیها؛
- حضور موثر در پروژههای ملی و استانی نظیر دفاتر تعویض پلاک، پیشخوان خدمات دولت الکترونیک و …
جایگاه شرکت در حوزه خدمات پرداخت:
در سال ۱۳۹۷ تعداد تراکنشهای شرکت ۳۳% رشد داشته که ۲% بیشتر از رشد سرانه کشور میباشد. در حوزه مبلغ ۵۷% رشد داشته که حدود ۸% بیشتر از رشد سرانه بوده است. شرکت تاپ مجموعاً ۰۵/۱۴ درصد از تعداد و ۹/ ۹ درصد از مبلغ تراکنشهای پرداخت در شبکه پذیرندگی کشور را به خود اختصاص داده است.
سهم شرکت از تعداد تراکنشهای جذب شده درسال ۱۳۹۷ سهم شرکت از مبلغ تراکنشهای جذب شده در سال ۱۳۹۷
تعداد تراکنشهای جذب شده توسط شبکه کارتخوانهای فروشگاهی شرکت تاپ از رشد ۳۲ درصدی نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶ برخوردار بوده که در مقایسه با رشد ۳۰ درصدی کل تراکنشهای شبکه پرداخت فروشگاهی کشور حاکی از افزایش بهرهوری تعدادی کارتخوانهای فروشگاهی شرکت تاپ نسبت به میانگین بهرهوری کارتخوانهای کشور بوده است.
مبلغ تراکنشهای جذب شده از طریق شبکه کارتخوانهای فروشگاهی شرکت تاپ نیز از رشد ۵۱ درصدی نسبت به عملکرد سال ۹۶ برخوردار بوده و به بیش از ۲,۲۳۴,۳۲۳ میلیارد ریال بالغ گردیده که در مقایسه با رشد ۴۶ درصدی کل تراکنشهای شبکه کارتخوانهای فروشگاهی کشور حاکی از افزایش بهرهوری مبلغی کارتخوانهای فروشگاهی شرکت تاپ نسبت به میانگین بهرهوری کارتخوانهای کشور بوده است.
تعداد تراکنشهای جذب شده توسط پایانههای مجازی شرکت تاپ از رشد ۴۴ درصدی نسبت به عملکرد سال ۹۶ برخوردار بوده، درحالیکه طی این مدت کل تراکنشهای پایانههای مجازی کشور با رشد ۲۰ درصدی روبرو بوده است.
مبلغ تراکنشهای جذب شده توسط پایانههای مجازی شرکت تاپ از رشد ۱۱۱ درصدی نسبت به عملکرد سال ۹۶ برخوردار بوده، درحالیکه طی این مدت کل تراکنشهای پایانههای مجازی کشور با رشد ۶۰ درصدی روبرو بوده است.
طرحهای توسعه شرکت در سال آتی:
- حضور در پروژههای پرداخت عمومی و شهری؛
- ارتقاء روش به روزرسانی پایانههای فروشگاهی از طریق TMS متمرکز و ابزارهای موبایلی؛
- راهاندازی استاندارد EMV در شبکه پذیرندگی شرکت؛
- پیادهسازی نرمافزار جامع مشتریان؛
- تجهیز پذیرندگان شرکت به نرمافزار موبایلی تاپ؛
- مکانیزه نمودن فرایند پشتیبانی و پرستاری از مشتریان شرکت.
در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی دایا رهیافت قرائت گردید و مواردی که دارای ابهام بود از جانب هیأت رئیسه مجمع تشریح گردید:
در خصوص بند ۵ در رابطه با ابهام در بازیافت مطالبات عنوان شد: این مبلغ مربوط به قرارداد با ۷ بانک داخلی بوده گه از این مبلغ ۱۳.۷۰۰ میلیون مربوط به سپرده بیمه و ۱۹.۵۰۰ میلیون مربوط سپرده حسن انجام کار، اقدامات برای گرفتن مفصاحساب در جریان است.
در خصوص بند ۸ مربوط به سود سهام بانک تجارت بوده که هفته گذشته پرداخت شده است.
در خصوص بند ۹ تکلیف شد پیگیریهای لازم در این خصوص صورت گیرد.
سوالات مطرح شده در مجمع:
علت فسخ قرارداد کارتخوانها چه بوده است؟ در سال گذشته تضاد منافع بین بانکها وشرکتهای پرداخت بوجود آمد، بانک به شرکتهای پی اس پی اعلام کردند دستگاههای با تراکنش زیاد و مبالغ کم (مانند نانواییها) جمعآوری شود.
شرکت برای ورود به پایانه جایگاه سوخت برنامه گستردهتری دارد؟ تنها شرکتهای دارای مجوز برای این حوزه بانک ملت و تجارت الکترونیک پارسیان میباشند. شرکت در این خصوص در حال پیگیری برای فعالیت بیشتر است.
در انتها به ازای هر سهم ۳۲۰ ریال سود تقسیم شد، موسسه حسابرسی دایا رهیافت به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به عنوان بازرس علیالبدل انتخاب گردید، روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات و حق حضور اعضای غیر موظف هیأت مدیره به ازای یک جلسه در ماه برابر با ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال بطور ناخالص و پاداش هیأت مدیره نیز ۲.۰۰۰ میلیون ریال تعیین گردید.
زمانبندی پرداخت سود:
پرداخت سود سهام سهامداران حقیقی:
از تاریخ ۰۵/۰۴/۱۳۹۸ از طریق مراجعه به بانک پارسیان.
پرداخت سود سهام سهامداران حقوقی از ۱ تا ۱.۰۰۰.۰۰۰ سهم:
از تاریخ ۱۵/۰۴/۱۳۹۸ لغایت ۳۰/۰۷/۱۳۹۸.
پرداخت سود سهام سهامداران حقوقی از ۱.۰۰۰.۰۰۱ تا ۵.۰۰۰.۰۰۰ سهم:
از تاریخ ۰۱/۰۸/۱۳۹۸ لغایت ۳۰/۰۸/۱۳۹۸.
پرداخت سود سهام سهامداران حقوقی از ۵.۰۰۰.۰۰۱ تا ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ سهم:
از تاریخ ۰۱/۰۹/۱۳۹۸ لغایت ۳۰/۰۹/۱۳۹۸.
پرداخت سود سهام سهامداران حقوقی از ۱۵.۰۰۰.۰۰۱ تا ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم:
از تاریخ ۰۱/۱۰/۱۳۹۸ لغایت ۳۰/۱۰/۱۳۹۸.
پرداخت سود سهام سهامداران حقوقی از ۵۰.۰۰۰.۰۰۱ سهم به بالا:
از تاریخ ۰۱/۱۰/۱۳۹۸ لغایت ۳۰/۱۰/۱۳۹۸.
شفاف سازی:
در خصوص شرکت ۱۰۰ درصدی تابان آتی ساز تا کنون مذاکرهای برای فروش انجام نشده و تصمیمی برای فروشش هم نیست برنامه هیأت مدیره توسعه و پیشبرد این شرکت میباشد.
آخرین افشای نماد
۱۴۰۰/۰۳/۱۱: قرارداد خرید ۴۵.۰۰۰ دستگاه کارتخوان با شرکت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش
[/private]