اخبار

دانستنی های شپترو

تاریخ آخرین بروزرسانی: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

دانستنی های شپترو

دانستنی های هر نماد مشتمل بر تحلیل ها، گزارش مجامع ، گزارش سود و زیان و آمارهای ماهیانه تولید فروش و درآمد آنهاست. در ادامه اطلاعات شرکت پتروشیمی آبادان را خواهید خواند.

تاریخچه

در اواخر سال ۱۳۴۲ سازمان برنامه و بودجه ایران، انستیتوی نفت فرانسه را برای مطالعه در راستای ایجاد صنایع پتروشیمی در ایران گماشت. انستیتوی فوق پس از بررسی ها الزام احداث یک مجتمع پتروشیمی برای تولید C.V.P( ماده اولیه پالستیک و B.D.D( ماده اولیه پاک کننده ها و NAOH سود سوزآور  را در شهر آبادان به لحاظ وجود امکانات زیر پیشنهاد نمود :
 وجود پالایشگاه آبادان
 دسترسی به برق سراسری
 دسترسی به معادن نمک خوزستان
 دسترسی به دریا از طریق اروند رود و خلیج فارس
به همین منظور در سال ۱۳۴۴ شرکت سهامی پتروشیمی آبادان با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی به میزان ۷۴ %و شرکت آمریکائی » بی– اف – گودریچ « به میزان ۲۶ %با هدف تولید محصوالت زیر تأسیس گردید :
۱ .تولید ماده اولیه پلاستیک (C.V.P )به ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال
۲ .تولید ماده اولیه پاک کننده (B.D.D ) به ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال
۳ .تولید سود سوز آور (NAOH )به ظرفیت ۲۴ هزار تن درسال
در همین راستا زمینی به مساحت ۲۷ هکتار در جوار پالایشگاه آبادان انتخاب گردید. در تاریخ ۱۵/۰۳/۱۳۴۵ شرکت بصورت سهامی خاص و تحت شماره ۱۰۷۱۶ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. قرارداد اجرای پروژه پتروشیمی آبادان با شرکت الماس آمریکا منعقد و در سال ۱۳۴۸ مجتمع به بهره برداری رسید. در سال ۱۳۵۲ تصمیم به اجرای طرح توسعه واحد C.V.P به ظرفیت ساالنه ۴۰ هزار تن گرفته شهد و در سال ۱۳۵۴ بهره برداری از آن آغاز گردید ولی عملًا بیش از ۳۴ هزار تن در سال بازدهی نداشت. در سال ۱۳۵۸ سهام شریک خارجی خریداری و در همان تاریخ شرکت ملی صنایع پتروشیمی مالکیت کلیه سهام شرکت را از آن خود نمود.

بازسازی مجتمع و تولد دوباره پتروشیمی آبادان :
پس از اتمام جنگ تحمیلی برآورد خسارت وارده به مجتمع و نتایج بررسی های اولیه کاملا مأیوس کننده بوده و کارخانه در نگاه اول شبیه به توده ای آهن و کاملا ویرانه جلوه می کرد. به نحویکه واحدهای مجتمع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب گردیده بود این موضوع باعث شد که بازسازی مجتمع در ابتدا مورد تردید واقع شود، اما سرانجام در سال ۱۳۶۲ مسئولین تصمیم به بازسازی گرفتند و عملیات آن در ۴ فازمتوالی از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۲ ادامه یافت که در پی آن تمامی واحدهای خط تولید C.V.P و B.D.D در مدار تولید قرار گرفت.


 

دانلود اپلیکیشن کانون سهامداران

امجدی

شرکت فارس تجارت امجد

آدرس: تهران، خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان چهارم، پلاک 68، واحد 3
کد پستی: 1597856113 تلفن: 02188912269

نماد اعتماد الکترونیکی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

ساماندهی محتوای فضای مجازی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.