تاریخ آخرین بروزرسانی: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
فرآیند ثبت و بررسی شکایات از طریق سامانه سمتا: https://shekayat.seo.ir/
سامانه رسیدگی به شکایات، یک نرم افزار کاربردی تحت وب است که باهدف تسریع و تسهیل در اجرای فرآیندهای مرتبط با ثبت و رسیدگی به شکایات مطرح شده از فعالین بازار سرمایه، اعم از تشکلهای خود انتظام، نهادهای مالی و ناشران اوراق بهادار با رویکرد مکانیزاسیون، طراحی و تولیدشده است.
با عملیاتی شدن این سامانه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی قادر خواهند بود شکایات خود از فعالین بازار سرمایه را بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی، از طریق این سامانه برای سازمان بورس ارسال نموده و از آخرین وضعیت درخواست های ارسالی خود، آگاهی یابند. این سند جهت تشریح فرآیند ثبت و بررسی شکایات است. این فرآیند قابلیت دریافت شکایات مردمی را از طریق فرم هایی که به همین منظور در سامانه تعبیه شده است را دارا بوده و شکایت را به مراجع مربوطه ارجاع میدهد.