اخبار

وضعیت کرک اسپرد صنعت پالایشگاهی پس از ابلاغیه دستورالعمل نرخ خوراک

تاریخ آخرین بروزرسانی: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

بخشنامه‌ای که تولید بنزین را هدف گرفت

بررسی‌های«سنا» نشان می‌دهد، بخشنامه وزارت نفت و فرمول جدید محاسبه نرخ خوراک پالایشگاه‌ها عملا به یک دستورالعمل تنبیهی علیه تولیدکنندگان بنزین داخلی تبدیل شده، این در شرایطی است که آمارهای موجود و هشدارهای کارشناسان حاکی از آن است که وضع ناترازی تولید و مصرف بنزین به شرایط نگران کننده‌ای رسیده و در صورت بی‌توجهی به افزایش تولید و مدیریت مصرف، ایران به واردکننده بنزین تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، دستورالعمل جدید محاسبه نرخ خوراک و فرآورده‌های نفتی در دی ماه سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد. حالا آثار اجرای آن نشان می‌دهد این دستورالعمل صرفا روی محصول بنزین پالایشگاه‌ها اثر منفی گذاشته، چنان که به طور مشخص شرکت‌هایی که سبد محصولات آنها را بنزین تشکیل می‌داده، بر اثر این ابلاغیه با کاهش سودآوری مواجه شده‌اند. طبق فرمول ابلاغ شده نرخ خوراک پالایشگاه‌ها بر مبنای قیمت نفت عمان+ نفت دبی+ قیمت نفت برنت به دست می‌آید. به همین دلیل و براساس گزارش اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس از کرک اسپرد صنعت پالایشگاهی، نوسانات قیمت نفت عمان یا برنت پس از ابلاغیه دستورالعمل نرخ خوراک و فرآورده‌های نفتی در کرک اسپرد بسیار تاثیرگذار بوده است.

دانلود اپلیکیشن کانون سهامداران

امجدی

شرکت فارس تجارت امجد

آدرس: تهران، خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان چهارم، پلاک 68، واحد 3
کد پستی: 1597856113 تلفن: 02188912269

نماد اعتماد الکترونیکی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

ساماندهی محتوای فضای مجازی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.