اخبار

دهقان: تجار و تولیدکنندگان از من انتظار نداشته باشد که برای دریافت ارز نیمایی آن‌ها تلاش کنم

تاریخ آخرین بروزرسانی: ۱۵ مهر ۱۴۰۳

محدودیت‌ها در مورد بازگشت ارز صادراتی اشتباه است/ با نظام ارز چندنرخی مخالفم

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان توسعه تجارت:

با نظام ارز چندنرخی مخالف هستم، هیچکس از تجار و تولیدکنندگان از من انتظار نداشته باشد که برای دریافت ارز نیمایی آن‌ها تلاش کنم، اتفاقا برعکس من تا جایی که بتوانم تلاش خواهم کرد صادرکنندگان از اجبار به عرضه ارز در نیما خارج شوند.

توسعه صادرات، نقش اصلی ما است. تجارت اعم از صادرات و واردات باید شکل بگیرد تا ما آن را توسعه دهیم، ولی برای توسعه صادرات باید کار بیشتری انجام دهیم.

کنترل‌ها و محدودیت‌ها در مورد بازگشت ارز و کارت‌های بازرگانی اشتباه است. رفع تعهد ارزی و بازگشت ارز وظیفه هر صادرکننده‌ای است، اما نباید در فرآیند صادرات صادرکننده دخالت کرد، باید بگذارید صادرات انجام شود و بعد از آن اگر رفع تعهد ارزی انجام نشد، برخورد کنید.

صراحتا عرض می کنم با سقف های واردات و صادرات مخالف هستم، چون بحث رقابت را مختل می کند. فکر نکنیم که با ایجاد یک ساختار مهندسی شده می‌توانیم اقتصاد را اداره کنیم.

دانلود اپلیکیشن کانون سهامداران

امجدی

شرکت فارس تجارت امجد

آدرس: تهران، خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان چهارم، پلاک 68، واحد 3
کد پستی: 1597856113 تلفن: 02188912269

نماد اعتماد الکترونیکی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

ساماندهی محتوای فضای مجازی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.