تاریخ آخرین بروزرسانی: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
این دستورالعمل به منظور دریافت سفارشهای تلفنی جهت انجام معاملات اوراق بهادار و کالا در بورسها و بازارهای خارج از بورس با استفاده از مرکز تماس کارگزاری در تاریخ ۱۳۹۰/۰۲/۳۱ شامل ۲۸ ماده و ۱۰ تبصره و یک پیوست به تصویب هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.
ماده یک
اصطلاحات و واژههایی که در ماده ۱ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذرماه ۱۳۸۴مجلس شورای اسلامی، تعریف شدهاند، به همان مفاهیم در این دستورالعمل و قرارداد پیوست به کار رفتهاند. واژههای دیگر دارای معانی زیر میباشند:
بند یک
بورس: شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شرکت بورس کالای ایران است.
بند دو
فرابورس: شرکت فرابورس ایران است.
بند سه
عضو: کارگزار پذیرفته شده در بورس یا فرابورس است که امکان دریافت سفارشهای تلفنی مشتریان را با استفاده از مرکز تماس فراهم نموده است.
بند چهار
مرکز تماس : عبارت است از سختافزارها و نرمافزارهایی که به واسطه آن امکان ثبت سفارشهای تلفنی مشتری توسط عضو فراهم میشود.
بند پنج
سفارش تلفنی: درخواست خرید یا فروش اوراق بهادار و کالا و اخذ سایر اطلاعات مربوط به آن طبق مقررات است که توسط مشتری با استفاده از مرکز تماس ، جهت اجرا به عضو ارسال میشود.