اخبار

دانستنی های کلر

تاریخ آخرین بروزرسانی: ۱۱ تیر ۱۴۰۳

دانستنی های کلر

دانستنی های هر نماد مشتمل بر تحلیل ها، گزارش مجامع ، گزارش سود و زیان و آمارهای ماهیانه تولید فروش و درآمد آنهاست. در ادامه اطلاعات شرکت کلرپارس را خواهید خواند.

تایخچه

شرکت کلر پارس (سهامی خاص) در تاریخ ۴ مهر ماه ۱۳۶۶  تحت شماره ۶۷۲۱۰ و پس از انتقال شرکت به تبریز با شماره ۴۴۸۹ با شماره پروانه بهره برداری ۵۱۴۳۵۸ در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۷۹ با سرمایه گذاری مشترک سازمان تامین اجتماعی و وزارت نیرو جهت جلوگیری از واردات کلر و تامین نیاز داخلی تشکیل گردید و در پی خصوصی سازی شرکت های دولتی سهام وزارت نیرو به شرکت  سرمایه گذاری دارویی تامین و مواد اولهی دارویی تامین انتقال یافت .

در صورتجلسه مورخ ۳۱ تیر ۱۳۹۷ در اجرای مفاد ماده ۱۱۱ قانون مالیات های مستقیم شرکت  فرایند گستر تامین سهامی خاص در شرکت کلر پارس سهامی عام ادغام گردیده  و سرمایه شرکت از ۲۰۰ میلیارد ریال به ۳۲۷.۵ میلیارد ریال از محل اورده های غیر نقدی شریط ادغام افزایش یافت و کلیه حسایب های شرکا مزبور در ارای ماده فوق به شرکت کلر پارس سهامی خاص انتقال یافته است.

در صورتجلسه مورخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸  و مجوز شماره ۵۳۵۹۹۴/۱۲۲ مورخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ سازمان بورس شخصیت این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت .

سرمایه شرکت

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ ده میلیارد ریال ( شامل تعداد یک میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم ده هزار ریال) بوده که طب چند مرحله به شرح زیر به مبلغ ۳۲۷.۵۰۰ میلیون ریال، شامل تعداد ۳۲۷.۵۰۰.۰۰۰ سهم به رزش اسمی هر سهم هزار ریال در پایان سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ افزایش یافته است.

سهامداران

اعضای هیات مدیره

مرتضی اعیانی به عنوان مدیر عامل منصوب شد.

مدیران اجرایی

منابع انسانی

اطلاعات زمین و ساختمان

محصولات و فروش

راه های ارتباطی

[/private]


گزارش های مالی ماهیانه شرکت


گزارش سود فصلی نماد


جزییات هزینه های انرژی


مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کلر پارس با حضور ۱/۷۵ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابداری و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای صفاجو، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید، آقای باباپور مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ به صورت زیر ارائه دادند:

جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت کلر پارس به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت کلر آلکالی در ایران با توان ظرفیت بالا سهم بزرگی از محصولات کلر داخلی را در اختیار دارد. رقبای عمده شرکت در داخل کشور شرکت های کیمیا کلر کبودان ارومیه، کلران سمنان، نیرو کلر اصفهان و رقیب جدید صدار الکترو مهبد قم می باشد. خریداران در داخل کشور از طریق ارتباط مستقیم با خود شرکت اقدام به خرید محصولات می نمایند و در بازارهای صادراتی شرکت هایی نظیر کرومای ترکیه، شرکت های هندی، چینی در زمینه پارافین کلره، پرکلرین و آب اکسیژنه به عنوان رقبای خارجی شرکت مطرح می باشند. هم چنین بازار هدف در سال های اخیر کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، آذرباییجان و حوزه CIS و … می باشند.

C:\Users\Fars Tejarat Amjad\Desktop\Capture.PNG

اهداف کلان شرکت:

  • افزایش سودآوری و بازده سرمایه گذاری؛
  • افزایش سهم بازار؛
  • افزایش کیفیت محصولات به منظور حفظ و جذب مشتریان جدید؛
  • افزایش تنوع محصولات؛
  • افزایش وفاداری شرکا و تأمین کنندگان؛
  • تولید با رویکرد توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست؛
  • افزایش ظرفیت تولید و رسیدن به ظرفیت های طراحی شده؛
  • افزایش رضایت ذینفعان.

اهم اطلاعات صورت سود و زیان:

C:\Users\Fars Tejarat Amjad\Desktop\Capture.PNG

نمودارهای مقایسه ای شرکت:

C:\Users\Fars Tejarat Amjad\Desktop\نمودار.PNG

تولید و فروش شرکت:

تولید:

C:\Users\Fars Tejarat Amjad\Desktop\Capture.PNG

فروش:

C:\Users\Fars Tejarat Amjad\Desktop\Capture.PNG

پروژه های آتی کوتاه مدت شرکت:

  • طرح توسعه واحد پرکلرین با ظرفیت سالانه ۵ هزار تن؛
  • طرح توسعه واحد آب اکسیژنه با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال با قابلیت تولید گرید صنعتی، غذایی و آزمایشگاهی.
  • طرح توسعه و ایجاد واحد تولید سود گرانولی با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال؛
  • بررسی سایر مشتقات کلر، سود و آب اکسیژنه و محصولات پایین دستی آن ها جهت افزایش سبد محصولات شرکت.

برنامه های آتی:

  • طرح تولید پرکلرین شکسته؛
  • طرح خط جدید آب اکسیژنه؛
  • طرح تولید سود گرانولی؛
  • افزایش ظرفیت مخازن مواد اولیه و محصولات مایع.

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی بهمند قرائت گردید و مواردی که دارای ابهام بود از جانب هیأت رئیسه مجمع تشریح گردید:

در خصوص بند ۵ در رابطه با وضعیت تسهیلات ارزی دریافتی عنوان شد: تسهیلات ارزی شرکت ناشی از ادغام با شرکت فرآیند گستر می باشد. با توجه به رای اخذ شده از دیوان عدالت اداری، این موضوع تا پایان سال ۱۳۹۹ تمدید شده است. پیگیری های لازم در این خصوص ادامه دارد.

در خصوص بند ۶ در رابطه با خرید خط تولید آب اکسیژنه عنوان شد: این موضوع نیز از زمان فرآیند ادغام با شرکت فرآیند گستر به وجود آمده است. در حال حاضر این خط تکمیل شده و به تولید و بهره برداری رسیده است.

در خصوص بند ۷ در رابطه با دارایی های انتقال یافته PNCB عنوان شد: برنامه شرکت انتقال ۳.۷ میلیارد ریال دارایی به خطوط تولید تا پایان شهریور ماه می باشد.

سوالات مطرح شده در مجمع:

علت کاهش نرخ فروش در اردیبهشت ماه چه می باشد؟ نرخ گذاری به این صورت می باشد که کمیته سیاست گذاری نرخ، نرخ را تعیین و سپس در جلسه هیأت مدیره تصویب می شود. کاهش نرخ مربوط ۲ تا از محصولات می باشد که مربوط به قرارداد با شرکت آب و فاضلاب می باشد که این قرارداد مربوط به گذشته می باشد. این قرارداد ها تا پایان تیر ماه به پایان می رسد.

در خصوص طرح های شرکت توضیح داده شود. پیشرفت پروژه شرکت ۸۶ درصد می باشد. درخصوص افزایش ظرفیت تولید، پارفین کلرید از ۴ تن به ۱۲ تن رسیده است، آب ژاول از ۱۰۵ تن به ۱۴۰ تن رسیده است و پروژه اسید سازی ۱۵۰ تنی افتتاح خواهد شد. پروژه های شرکت آذر ماه افتتاح خواهد شد.

علت کاهش صادرات چیست؟ علت کاهش صادرات به دلیل بسته شدن مرزها به دلیل بیماری کرونا می باشد. هم چنین صادرات محصولات شرکت به دلیل خاصیت گندزدایی و ضد عفونی از صادرات منع شده است.

برنامه شرکت برای افزایش سرمایه چیست؟ برنامه شرکت افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران می باشد.

در انتها به ازای هر سهم ۲.۶۳۰ ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی رازدار به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید. روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات و حق حضور اعضای غیر موظف هیأت مدیره به ازای هر جلسه در برابر با ۲۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال و هر ماه ۱ جلسه بطور ناخالص و پاداش هیات مدیره صفر ریال تعیین گردید.

پرداخت سود سهامداران:

C:\Users\Fars Tejarat Amjad\Desktop\Capture.PNG


 اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی کلر مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶

سوالاتت تدان

پاسخ سوالات


حساسیت سود


آخرین افشای نماد

۱۳۹۹/۱۱/۱۴: پیش بینی سود هر سهم در سال مالی ۱۳۹۹: مبلغ ۴.۴۴۶ ریال

 

 


فروش ۱۴۰۲

فروش ۱۴۰۳

سود و زیان ۱۴۰۲

صورت مالی ۱۴۰۲

[/private]

 

دانلود اپلیکیشن کانون سهامداران

امجدی

شرکت فارس تجارت امجد

آدرس: تهران، خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان چهارم، پلاک 68، واحد 3
کد پستی: 1597856113 تلفن: 02188912269

نماد اعتماد الکترونیکی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

ساماندهی محتوای فضای مجازی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.