اخبار

خاندوزی: کریدور شمال – جنوب تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود

تاریخ آخرین بروزرسانی: ۱ فروردین ۱۴۰۲

وزیر اقتصاد گفت:

امیدواریم پیش از پایان دوره دولت فعلی ایران شاهد تکمیل پروژه کریدور شمال – جنوب و افتتاح خطوط راه آهن باشیم.

ما در زمینه پروژه کریدور شمال به جنوب بسیار جدی هستیم و بسیار پیگیرانه این امور را پیگیری می کنیم.

ممکن است آمریکا علاقه ای به تبدیل ایران به یک گذرگاه راهبردی اقتصادی نداشته باشد اما ایران و روسیه بر این هدف اتفاق نظر دارند.

گذرگاه حمل و نقل بین المللی (ITC) «شمال-جنوب» مسیری چندوجهی از سن پترزبورگ به بندر بمبئی (هند) به طول هفت هزار و ۲۰۰ کیلومتر است. این کریدور جایگزینی برای مسیر دریایی کانال سوئز است که اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند را به هم وصل می کند. سه مسیر این کریدور “شمال-جنوب” وجود دارد: ترانس خزر (با استفاده از راه آهن و بنادر) و دو مسیر غربی و شرقی (زمینی).

در خاک ایران، بخش راه آهن آستارا – رشت در چارچوب کریدور “شمال – جنوب” ناتمام مانده است. روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان در حال آماده سازی یک توافقنامه بین دولتی برای ساخت این بخش هستند و قصد دارند در سال ۲۰۲۳ آن را منعقد کنند.

ایران و روسیه خیلی پیشتر از آغاز تحریم ها علیه دو کشور در حوزه های مختلفی با یکدیگر تعاملات و تبادلات داشته اند.

در ۱۱ ماه سال جاری ایرانی، صادرات به روسیه بیش از یک میلیون و ۲۷۷ هزار تن و واردات از روسیه حدود دو میلیون و ۸۷ هزار تن بوده است.

اساسا آینده جهان آینده منطقه گرایی و چندقطبی خواهد بود نه یک‌جانبه‌گرایی در اقتصاد جهانی.

دانلود اپلیکیشن کانون سهامداران

امجدی

شرکت فارس تجارت امجد

آدرس: تهران، خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان چهارم، پلاک 68، واحد 3
کد پستی: 1597856113 تلفن: 02188912269

نماد اعتماد الکترونیکی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

ساماندهی محتوای فضای مجازی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.