اخبار

ایت الله ناظم زاده: فکر می‌کردیم بعد از برچیده شدن حکومت پهلوی، عدل علوی حاکم خواهد شد

تاریخ آخرین بروزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقتصاد؛ اولویت اول کشور است. روایتی از امیرالمؤمنین در غرر الحکم است که می‌فرمایند «اَلقُبر َخیْرٌ مِن اْلفَقْرِ». آدم زیر خاک برود، بهتر از فقر است. چون فقر باعث همه مشکلات و بدبختی‌ها است؛ بسیاری از ناهنجاری‌ها، دزدی‌ها، اعتیاد، طلاق‌ها و حتی زد و خوردها و نزاع‌ها همه محصول فقر است.

کسی که فقیر است علاوه بر اینکه آرزوی مرگ می‌کند، ممکن است به هر کار حرام و خطرناکی دست بزند تا زندگی خود و زن و فرزندش را اداره کند. و با شکوفایی اقتصاد قهراً فقر بسیار کم می‌شود. اینکه پیشوایان معصوم (علیهم السلام) تلاش می‌کردند تا مردم فقیر نباشند به خاطر همین است که زمینه‌های جرم و جنایت کمتر شود.

اینکه قرآن کریم اصرار به انفاق و خمس و زکات و کفارات و صدقات دارد، همه برای زدودن فقر و رشد انسانیت و خشکاندن ریشه‌های شورش بین فقرا و اغنیاست، لذا باید یک زندگی حداقلی برای همه امکان‌پذیر باشد.

من در نامه‌هایی که برای مسئولان نوشته‌ام، نوعاً به این مسئله حیاتی تذکر داده‌ام که باید فکری به حال اقتصاد کشور کرد. و باز هم دراینجا عرض می‌کنم تا مشکل اقتصادی کشور حل نشود، نه فقر از بین می‌رود و نه احتمال اعتراضات مردمی مرتفع می‌شود.

موضوع حجاب با زور حل نمیشود بلکه بدتر میشود. کاری از حوزه هم بر نمی آید.

دانلود اپلیکیشن کانون سهامداران

امجدی

شرکت فارس تجارت امجد

آدرس: تهران، خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان چهارم، پلاک 68، واحد 3
کد پستی: 1597856113 تلفن: 02188912269

نماد اعتماد الکترونیکی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

ساماندهی محتوای فضای مجازی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.