اخبار

همتی: فقط در سال گذشته ۱۷۰۰ همت رانت بابت اختلاف نرخ ارز پرداخت شده است

تاریخ آخرین بروزرسانی: ۹ شهریور ۱۴۰۳

همتی:

چه کسی می‌گوید تحریم بر کشور اثر نگذاشته است؟
تحریم روند رشد و توسعه کشور را کند کرده و روابط بانکی ما را دچار مشکل کرده است.
برای رفع مشکلات بانکی باید مسائلمان با fatf را حل کنیم.

اگر تصمیماتی گرفته بشود که در بورس تاثیر منفی ایجاد کند من حتما مخالفت خواهم کرد. وقتی نرخ بهره را شبانه با یک تصمیم بالا می‌برید بورس این‌چنین می‌شود.

به خاطر اختلاف نرخ ارز ۱۷۰۰ همت رانت دادیم . اندازه بودجه رانت دادیم . قیمت های بازار با نرخ ۶۰ هزار تومان صورت میگیرد . حتما نرخ ها را اصلاح میکنیم . چرا تجارت ما مشکل داشته به دلیل همین اختلاف نرخ نیما بوده . به جیب مردم نمیرود به جیب دلال می رود . حتما این را اصلاح میکنیم . من نیما را در ۹۹ و ۱۴۰۰ به بازار نزدیک کردم . سفته بازی را سرکوب میکنیم و بازار هم کم می شود .

مگر خودرو را به قیمت بین‌المللی می‌فروشید که بنزین هم به قیمت بین‌المللی باشد؟

یکی از راه های تامین مالی فشار نیاوردن به بانک هاست . بانک ها باید از بنگاه داری خارج شوند ولی بنگاه سازی کنند و واگذار کنند . باید اعتماد را به بازار سرمایه برگردانیم . تامین مالی انجا خواهد بود . موافق دادن و فروختن اوراق نیستم . در حال حاضر نرخ بهره و افزایش آن موج کنترل نرخ تورم نمی شود این برای اقتصاد های تنظیم است . ما وقتی نرخ بهره را میبریم بانک ها دچار ناترازی می شویم .

بخشی از کسری ارزی ما به دلیل همین اختلاف ارز ترجیحی و آزاد بوده است.

البته اصلاح ارز ترجیحی به معنای بالا رفتن قیمت دلار نیست، وقتی نرخ نیما را به نرخ بازار نزدیک کنیم، دلار بازار آزاد ارزانتر می‌شود.

باید بانک های ناتراز را درست کنیم .

تا ناترازی بانک ها را حل نکنیم نمیتوانیم تورم را حل کنیم . عملیات ریپو چالش دارد . کفایت سرمایه برخی بانک ها منفی شده . برخی بانک ها سرمایه کافی برای ادامه فعالیت ندارد . اگر حل نکنیم فشار نقدینگی و تورم خواهد بود .

ما الان داریم کسری بودجه دولت را تامین میکنیم. حتما از استقلال کارشناسی بانک مرکزی استقبال میکنم .

دانلود اپلیکیشن کانون سهامداران

امجدی

شرکت فارس تجارت امجد

آدرس: تهران، خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان چهارم، پلاک 68، واحد 3
کد پستی: 1597856113 تلفن: 02188912269

نماد اعتماد الکترونیکی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

ساماندهی محتوای فضای مجازی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب وکارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.